Fire interessante faktum om onlinehandel

29.03.2019
Fire interessante faktum om onlinehandel

Kunden har altid ret? Ja, nogle gange. Hvad enten det er B2B eller B2C: Ved kundeservice eller betalingsmuligheder får han ikke altid hvad han ønsker. Når man håndterer kundekontakter er der også forskellig efterspørgsel.

 

Shopping via smartphone

Når man handler på nettet, har smartphonen nu erstattet den stationære computer. Amerikanerne foretrækker at tage på en virtuel indkøbstur:

  • USA 58,0 %
  • Storbritannien: 57,1 %
  • Holland: 52,0 %
  • Globalt gennemsnit: 52,0 %
  • Frankrig: 49,7 %
  • Tyskland: 41,5 %

Kilde: Adyen

 

Kraftig tilstedeværelse

Brand og kvaliteten af kommunikationen inden for B2B spiller også en vigtig rolle når der handles online. Her er hvad de handlende sætter pris på:

  • Pris 27 %
  • Produkt 25 %
  • Salgsaktivitet 21 %
  • Brand 14 %
  • Information / Kommunikation 13 %

Kilde: McKinsey

 

De vigtigste kanaler for handlende

Når det kommer til B2B finder man også en fremgang inden for onlinehandler. De handlende anvender generelt:

  • Online kanaler fra forretningspartnere 47 %
  • Skriftlig bestilling (f.eks. fax eller formular) 45 %
  • Hjemmeside / onlinebutik for kunder 37 %
  • Telefonisk bestilling 30 %
  • Markedspladser for forbrugere (f.eks. Amazon, Ebay) 23 %

Flere valgmuligheder. Kilde: ibi research

 

Det eneste der kræves er en e-mailadresse

På trods af al digitalisering - når man håndterer kundekontakter, gør mange virksomheder det med professionel CRM-software. De bruger:

  • E-mailklienter (f.eks. Outlook eller Gmail) 31,1 %
  • Excel tabeller eller Google ark 30,1 %
  • CRM-software 22,8 %
  • Manuelle metoder (f.eks. blyant og papir) 9,6 %
  • E-mail markedsføringssoftware 2,7 %
  • Andet 3,6 %

Kilde: Capterra

 

Med vores sproglige hjælp opnår vores kunder meget på fremtidens markeder. En af styrkerne i vores virksomhed, er oversættelser og andre sprogtjenester inden for onlinebutikker. Hvad enten det er juridiske tekster (såsom privatlivspolitik eller vilkår og betingelser) eller produktbeskrivelser, så kan vores erfarne oversættere hjælpe på mere end 100 sprog.